6 Aralık 2017 Çarşamba

Balkan Turunun Devamı...

Balkan turunu kaldığım yerden anlatmaya devam edeyim. Üç.gün sabah yarım saatlik bir yolculuk ile Makedonya'nın başkenti Üs küp'ten Matka kanyonuna gittik. Mükemmel doğa harikası bir yer. Kanyonun girişine yapılmış olan barajın orada cafe restoranlar var. En güzel kısım ise yaklaşık Altı km lik bir yürüyüş parkuru. Parkur çok kolay değil ama çok keyifli. Sabah sabah vücudumuzu oksijenle doldurduktan sonra taksi le Üs küp'e geri döndük.

Normal tur programında ekstra olarak tam günlük Kosova gezisi vardı. Açıkçası bizi pek cezbetmedi Üs küp te kalarak şehri keşfetmek daha eğlenceli oldu. Akşam Kosova turuna katılanlarla konuştuğumuzda doğru karar verdiğimizi bir kez daha anladık.

Size Üs küp'ten biraz bahsedeyim. Şehir iki kısımdan oluşuyor Makedon kısmı (Hristiyanlar) ve Arnavut mahallesi (Müslümanlar). Bu iki kısmı Vardar nehri ve tarihi taş köprü ayırır.

Estetik açıdan ve yatırım açısından Makedon tarafı daha güzel. Şehrin meydanında bulunan devasa atlı savaşçı heykelinden (büyük isken der) tutunda yeniden restore edilen binalara kadar. Muhteşem bir göz ziyafeti. Bu paranın kaynağında AB Üs küp 2014 projesi adı altında yapılan şehrin yeniden restorasyonu için devasa miktarda krediler alınmış. Binalar yenilenmiş şehrin her yerine heykeller dikilmiş, köprüler yapılmış. Şehir adeta bir müzeye dönmüş. Akşam saatlerine Klasik müzik yayını bile yapılıyor.

Arnavut tarafına gelirsek orası yatırım olarak biraz daha cılız tutulmuş. Ama oranında ayrı bir güzelliği var. Türk çarşısından tutun, Üs küp kalasine kadar, Eski Osmanlı mimari eserleri ve camileri hep burada. . Türk çarsında gezinirken tanıştığımız bir esnafın tavsiyesi üzerine gittiğimiz Kosmos adlı bir restoranda yemeklere doyduk. Esnaf lokantası tarzı salaş bir yer. Lüks aramayacaksınız ama yemekler muazzam. Kuş kadar yemek yiyen ben maşallahı m vardı.

Günün ilerleyen saatlerinde Türk çarşısında biraz turladık ufak tefek alışveriş yaptık. Üs küp kalesine çıktık şehri panaromik olarak gördük. Makedon tarafına gittik Makedon kapısının üstüne asansörle çıktık. Cafelerde oturduk şehri gezdik. Rahibe Terasanın evine gittik. Aslen Üs küplü olan ve gerçek adı Gonca olan Rahibe Terasa evi günümüzde küçük bir müzeye dönüştürülmüş.

Biz gitmedik ama Vorno dağının tepesine dikilen dünyanın en büyük haçı var. Boyu 66 metre gece ışıklandırılıyor. Belirli bir noktaya kadar taksi veya otobüsle gidiyorsunuz yolun devamı teleferik ile. Bizim çok ilgimizi çekmedi.

Birde saat biraz geç olmuştu. Otelimize döndük ve erkenden yattık yarın yine uzun bir gün olacaktı. Makedonya'dan ayrılıp Sırbistan'a Belgra,da gidecektik ve yol yaklaşık 6 saat sürecekti.

1. Bu Balkan turunu sevdim ben. Sayenizde gezmiş kadar oluyoruz. Kareler de ne hoş. Emeğinize sağlık:)

2. Sokakta klasik müzik yayını rüya gibi... :) tariflediğiniz yerleri not alıyorum, kısmetse ziyaret edeceğim. (bu arada yazıda Üsküp' ü "Üs küp" olarak yazmışsınız, özel bir nedeni var mı? merak ettim)

1. Rüya gibi gidin görün derim ben :))) İmla hatası olarak gösterdiği için Pc ondan ayırdım Özel bir nedeni yok aslında :)

3. Güzel ve keyifli bir tur olmuş... Turlarda bazen zamanla ilgili sıkıntı yaşansa da her yeri görme aşamasında iyi oluyor... Anladığım kadarıyla siz serbest zamanları da çok iyi değerlendirmişsiniz ne güzel :)
    Sevgiler..

1. evet biz biraz fazla araştırma yaptık Akabinin,de Nereye gidilir nereye gidilmezden yola çıkarak bol bol gezdik :) Teşekkür ederim Yorum için....

4. Sevgili Mayıs, uzun süre yoktun, döndüğünde çok sevindim kızım. Şimdi ikinci bölüme baktım ama sonra birincisine de bakacağım. Anne tarafım Arnavut, babam Konya'lı; hiç uygun bir ikili olmadıklarını izlemiştik. Anacığım ne yapsa yaranamazdı...
    Ne güzel yerler görmüşsün, ileride torunum üniversiteden mezun olsun kızımla gitmeyi istiyorum.
    Anlatımın güzeldi, teşekkür ederiz bizimle paylaştığın için canım. Topluluğun duruyor mu Mayıs? Sevgiyle gözlerinden öperim.

1. Teşekkür ederim Ece abla yorumun için Kusurumu mazur gör geç dönüş yaptım. Mayıs Yağmuru topluluğu duruyor. Abla Yayınlarını paylaşabilirsin orayı,da kontrol ediyorum sürekli En güzellerini sevgili kızınla gezip görmen dileğiyle. Daha güzellerini Rabbim sana ve kızına karşına çıkartsın :)))

2. Amin Mayıs'ım. Çok teşekkür ederim. Yeni yılın kutlu olsun. Topluluğunla paylaşıyorum canım. Sevgiler sana :)

5. Rahibe terasa , Üsküplümü müymüş , hem de ismi gonca , vay canına :D

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)