18 Aralık 2016 Pazar

Bunu Okumak Size İyi Gelecek... ....

Ne zaman; Hayatında bazı şeyler çekilmez hale gelirse, Ne zaman; Yirmi dört saat kısa gelmeye başlarsa, O zaman: kavanoz ve iki fincan kahveyi hatırlayınız.....
İşte Kavanoz ve iki Fincan Hikayesi .......
Bir gün bir felsefe profesörü, elinde bazı malzemelerle derse gelir. Ders başladığında; hiçbir şey söylemeden, önüne büyükçe kavanozu alır. Sonrada kavanozu ağzına kadar tenis topları ile doldurur.Ardından öğrencilerine kavanozun dolup dolmadığını sorar...




Bütün öğrenciler hep bir ağızdan dolduğunu söylerler.




Bunun üzerine; profesör önündeki kutulardan birinden aldığı çakıl taşlarını,kavanoza döker. Çakıl taşları kayarak, tenis toplarının aralarındaki boşlukları doldurmaya başlar. Profesör yeniden kavanozun dolup dolmadığını sorar. 




Öğrenciler yine hep birlikte, evet doldu derler.




Profesör bu defa,da masanın üzerindeki' diğer kutuyu eline alır ve içindeki kumu yavaşça kavanoza döker. Tabi,ki kumlar da çakıl taşlarının aralarındaki boşlukları doldurur. Profesör yine aynı soruyu sorar. Öğrenciler,de yine koro halinde 'evet doldu' derler.




Profesör bu kez ise masanın altında hazır bekleyen iki fincan kahveyi alır. Başlar kahveyi kavanozun içine dökmeye . Bu kez de kahve de kumların arasında kalan boşlukları doldurur. Bunun üzerine öğrenciler gülmeye başlar... Ardından profesör öğrencilere nasihat etmeye başlar;

Bu kavanoz sizin hayatınızdır.


Tenis topları; Hayatınızdaki önemli şeylerdir. Yani aileniz,çocuklarınız, arkadaşlarınız, sağlığınız gibi. Diğer şeyler Kaybetseniz de, bunlar hayatınızı doldurmaya yeter.



Çakıl taşları ise; Sizin için daha az önemli olan diğer şeylerdir. Yani işiniz,eviniz,arabanız gibi.


Kum ise; diğer ufak tefek şeylerdir. Şayet kavanoza önce kum doldurursanız;Çakıl taşlarına ve özellikle de tenis toplarına yeterli kalmaz.


Aynı şey hayatımız için de geçerlidir. Vaktinizi ve enerjinizi;ufak tefek şeylere harcar, israf ederseniz; Bu defa da önemli şeyler için vakit kalmayacaktır. Dikkatinizi mutluluğunuz için önemli olan şeylere çevirin.



Çocuklarınızla oynayın....

Sağlığınıza dikkat edin.....

Sevdiklerinizle yemeğe çıkın.....

Evinizin ihtiyaçlarını karşılayın......

Öncelikle tenis toplarını kavanoza yerleştirin......


Öncelikleri sıralamayı iyi bilin......


Gerisi hep kumdur.....;



Bu arada bir öğrenci merakla şu soruyu sorar; 'Hocam peki o iki fincan kahve nedir ? Profesör gülerek cevaplar; Bu soruyu bekliyordum.

Hayatınız ne kadar dolu olursa olsun ;Her zaman dostlarınız ve sevdiklerinizle bir fincan kahve içecek kadar yer vardır......



Aynen bu yazıda olduğu gibi hayatıma yön verirken önceliklerime bakarım.
Mayıs gerçekten nelerden mutlu olur. Neleri sever. Nelerden hoşlanır.

Gitmesi gereken insanları uğurlar. Yeni gelenlere Hoş geldin der... 



Ailemi,de Elimden geldiği kadarıyla ihmal etmez...



Ve süreç içerisinde istemiş olduğum duruma odaklanırım.


Vakit ve Enerji kısmına gelirsem şayet, Çalışma hayatından ayrıldıktan sonra
Hiç düşünmeden kendimi kurs veya türevi durumlara kanalize ettim.
Kendimi bildiğim için kafaya takma durumları,İçsel bunalımlar, Alınganlık,
Ve sabahtan akşama kadar ev temizle durumları, maalesef benim bünyeme göre değil.

Ben kendimce, kendi nezlimce azda olsa üretmeliyim. Yeni şeyler öğrenmeliyim.
Bazen yakınlarım soruyor. Ne çok kursa gidiyorsun Mayıs :)) 
Bende diyorum ki evde oturup televizyon karşısında durmak yerine,kursa gidip
 öğretmenlerden, yeni insanlardan bir kelam dahi öğrenebilirsem ne mutlu bana
diyorum..

Çünkü öğrenmenin sınırı yok. Öğrenmek uçsuz bucaksız bir okyanus.
  Vaktimi gereksiz saçma sapan Televizyonla veya boş boş oturmakla mı geçireyim???

Temizlik zaten nankör iş. Hiç duymadım. Temizlik yaptım. Ev iki gün temiz durdu diyeni :)  
Olduğu kadar. Olmadığı kader,der geçerim....



Diğer sorunsal bir soru daha Bu kadar çok kursa gidiyorsun. Sende para çok tabi :)))
Ahhhhh Ahhhhhh Canım Ciğerim Çörek Otlum

Araştır.... Azcık Araştır.... Belediyenin bir çok semtte yerleri ve kursları var... 
Hiç para vermeden neler neler öğrenebilirsin !!!!

Ama diyemiyorum ki,  Sana daha tatlı geliyor. Üşengeçlik, Evde oturmak, Vallahi canım çıktı. Temizlikten demek, Arkadaşlarım geliyor. 10 çeşit yapmalıyım. Orada yarış daha tatlı çünkü. Kim daha iyi yarışına girmek.    Vakit yok ki demek!!! Olmuyor kii  demek!!! Daha basit çünkü  bu tarz söylemler ... 

Sonrada Minik düşüncenle Sende para bol. Sen tabi gidersin Algısı yaratmak :))


Diyorum ya Minik düşünce, dolu dolu senaryolar.. Akıl küpü kızım....


Güzel kaçış taktikleridir. Bu tarz söylemleri  daha sayarım ama çok uzatmayım...   

Zaman geçici. Zaman Hoyrat. Zaman Su. Tik, Tak akrep ve yelkovan aleyhinize işliyor.Bir gün doğumu başlarken, Akşamın alacağa karanlığı bitişi temsil ediyor.

  Benden size nacizhane bir tavsiye..
Kaliteli vakit geçirmek istiyorsanız. Gerçekten bunu iyi değerlendirin. Geriye dönük baktığınızda Saçlarınızı süpürge ettikleriniz veya kendinizi para ladığınız, kişi veya kişiler
ahladığınız zaman eee yapsaydın o zaman diye şırak diye sözleriyle İncinebilir-siniz...

İlk siz... Önemli olan sizsiniz...Şifa sizin içinizde.. Bunu unutmayınız. Buna göre hareket edin...

Bana gelince Yorulsam,da aktivitelerden bazen, Yinede mutluyum.. Çok şükür.  Bilgi kucağıma düşmediğinden. Ve bende bilgiyi  sevdiğimden. Bilgi için koşarım 
Peşinden....  










54 yorum:

  1. Gerçekten ibretli bir hikaye, daha önce de okumuştum çok hoşuma gitmişti, ikinci kez yine aynı keyifle okudum, üçüncü kez de okuyabilirim:) ya sorma ya ev temizliği hakikaten nankördür kurslara yazılmakla en iyisini yapıyorsun, tv de izdivaç mı izleyelim?:)))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde herkese Sayğım sonsuz belki oda izdivaç izlerken mutludur bilemem,de Hayatta Şifa kendi içinde hangi yola gidersen onu yaşarsın Ama çabalamadan olmuyor. Mutluluk basit aslında kolay Ama bahaneler taktikler bizim ağzımızın pelesenki olmuş Yorumun için teşekkür ederim. Temizlik için olduğu Kader de geç gitsin Madalya takılmıyor kimseye :)))

      Sil
  2. Gözlerim, gittiğin kursların listesini aradı okurken bir an. Göremeyince "o kadar çok olmalı ki yazıyı uzatacaklar diye Mayıs eklememiş" dedim :)))))

    Resim, bilgisayar kursları ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurslarımı bir ara paylaşacağım yer doldu çok yazamadım. :) Evet Çok uzun değil ama biraz meşakkatli olsun yapabildiğim kadar :) Teşekkür ederim yorumun için yasemin....

      Sil
  3. Yalan yok :) bana iyi geldi doğrusu.. Profesörün bu hikayesini biliyordum ama bazı şeyleri tekrarlamak iyidir. Öte yandan İstanbuldayken İsmek kurslarına katılmışlığım vardır. Güzel öğreti seçenekleri olan bir yer İsmekler.. Sizi de tebrik ediyorum bitmeyen öğrenme azminizden dolayı :) sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Sevimdim buna :)) iyi gelmesine Hepsi var hepsi doğru söze ne denir ki Teşekkür ederim yorumun için :.:)))

      Sil
  4. Bildiğim ve sevdiğim hikayeler...Hatırlamaya ihtiyacımız vardı.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Hikayeyi biliyordum ama hatırlamak güzel oldu. Çok faydalı bir motivasyon yazısı olmuş. Umarım okunduktan sonra üzerinde düşünülür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Özer okuyup hayata geçirebilirse insan onun kendi kazancıdır. Ama yine istemem derse tercihleri kendisi yapmış demektir. :) Teşekkür ederim yorum için...

      Sil
  6. İlham verici, zamanın aktığını ve iyi değerlendirmemiz gerektiğini anlatan değerli bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir öykü. Doğru çıkarımlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle Şifa içimizde teşekkür ederim yorum için...

      Sil
  8. Herkes ne istiyorsa onu yapıyor esasında, isteyince her şeye vakit yaratılıyor bir şekilde. Çok güzel bir yazıydı, kaleminize sağlık. :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Bu hikayeyi biliyordum ama araları sen öyle bir doldurmuşsun kiiiii. İlaç gibi geldin Mayıs. Yapmıyorum artık temizlik memizlik :) Ki kendileri benim en güzel kaçışımdır. Başka kaçışlar bulacağı kendime :)
    Şaka bir yana bu yazı ile çok motive oldum, çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ol ol Aman Madalya takılmıyor. İpek Boşver Temizlik olduğu Kadar yapabildiğin kadar yap Hiç dert etme. Azcık mikrop kimseyi öldürmez yaşatır onlara da ihtiyacımız var En sonunda pasaklımı bu kız diyecekler hahahahahha :) Teşekkür ederim yorumun için Şifa içinde böyle düşün....

      Sil
  10. Hani kahveden sonra bir boşluk kaldı mı bilmem ama doldura doldura taşırdılar hala aralıklar da ki kabarcıklardan mutluluk yaratmaya çalışıyoruz ki inş. bir becerebiliriz.
    Bu yazıyı ilk okuduğum da fark edemediklerimizi düşünmeme sebep olmuştu çok beğenmiştim.Umarım okuyan herkese bir ışık tutar.
    Güzellikler için de olun ,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanım Evet düzen insanlar aynen dediğiniz gibi Hepimizin bir meşkaleye ihtiyacımız var Mutsuz suratlar mutsuz bedenler Hep bir hırs En iyisi Kafaları Biraz daha meşgul etmek bunda yarar var diye düşünüyorum. Mutsuz eden insanlardan uzaklaşmış olunur hiç değilse :) Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Sevgili Mayıs Yağmuru , daha başlığı okuyunca mutlu hissettim , insan ne garip hemen umutla doluyor , ama ona da çok ihtiyacığımız var zaten :D
    Önceliklerimizi bilmemiz önemli , bence asıl hatayı da burada yapıyoruz , ah :(
    Ne güzel ya kurslara gitmen , ben de gitmeye çalışıyorum ama bu yıl hiçbirine yazılmadım , arkadaşlarım dikişe yazıldılar ama canları çıkıyor , hoca çok gıcıkmış ben de zor insanlarla yapamıyorum ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobi veya Diğer Sanatsal faaliyetler zorlamaya gelmez Canım benim. Bu tarz yerlerde öğretmenler asla ısrarcı olmamalı başka bir yerde gidebilirsin ??? Yeter,ki iste ne şekilde mutlu oluyorsan ona yoğunlaş Hayat çok kısa Kanaviçe, Kurdele işçiliği bunlarda çok güzeldir. Bol bol tablolar yapılır mesela, Spor gidebilirsin, Dil eğitimi alabilirsin Dini bilğiler Kişisel gelişim Bir konuda odaklanma bir çok dal var Sadece ve iste git :) Öperim yanaklarından..... Yorumun için teşekkür ederim....

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. İyi yapmışın :) Teşekkür ederim yorumun için...

      Sil
  13. Aynı hikayenin kova-taş-çakıltaşı-kum-su olanını dinlemiştim ilkokuldayken. (bilmediğim hikaye de yok ha) O zaman çok etkilenmiştim ama etkilendim o kadar. Hala 12 saat uyuyorum 4 saat anime izliyorum ve derslerimden şikayet ediyorum. (Okuyucu ağlanacak durumunu kale almıyor) Zamanı verimli kullanmayı beceremeyenler el kaldırsın!(Okuyucunun eli tavana değiyor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyucu biraz pataklanmaya ihtiyacı varmış :) Blog sahibesi azcık onu hırpalayacakmış Bırak bırak demekten yorulmuş :) :) Nasıl mutlu yaşayacaksa öyle yaşasınmış Bir arkadaş olarak bunu tavsiye etmiş ve hırpalama diyormuş Okuyucuya :) Teşekkür ederim yorumun için...

      Sil
  14. profesörün kavanoz hikayesi bi yandan komikti ama bi yandan da oldukça ders vericiydi..

    Kalemin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninde yorumun dert görmesin :) teşekkür ederim .....

      Sil
  15. Ne kadar severek okudum, felsefî bir bakış açısıyla düşündüm, onayladım. Yalnız profesörün en son araları suyla dolduracağı geçmişti içimden, kahve tortulu ya :)) Sürekli felsefî kitaplar okuduğum bu günlerde, öğrendiklerimin ışığında daha neler yapmam gerektiğini de düşündüm. Zaten ev işini de, okumayı da, bloğumu da aynı ölçüde ilgilenerek ihmal etmiyorum. Bizde tv önemli bir şey duyduysak açılır. Tıpkı bugün Rus Konsolosunun öldürüldüğü ve sonuçlarının korkutucu olmamasını dilediğim gibi. Şehitlerimiz...onlar nurlar içinde olsunlar. Bunun dışında tv sadece kara bir ekrandır. Kalemine düşüncelerine sağlık Mayıs'ım.
    2017 nin sağlık, huzur ve mutluluk getirmesi dileklerimle. Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm yazın ve yorumun için teşekkür ederim Ece abla 2017 Hepimize artık Azda olsa Huzur getirsin Barış getirsin. Acıdan uzak Ferah dolu yıllara gidelim inşallah....

      Sil
  16. Hayatı güzelleştirmek içimizde Öncelik sıralamasını oturtursak her şey yoluna girer gibime geliyor. Teşekkür ederim İlkaycım Öperim yanaklarından...

    YanıtlaSil
  17. Bu yazıyı defalarca sıkılmadan okuyabilirim.

    YanıtlaSil
  18. "...yalnızlığım benim süpürge saçlım
    ne kadar kötü kokarsak o kadar iyi..."
    Ohh bee ;) Canim Mayısım, harbiden oh bee dedim okudukça.İçimiz dışımız sıkıntı oldu son günlerde.İşte budur! ŞİFA BİZİM İÇİMİZDE .
    Okurken aklıma Can Yücel'in "Sevgi Duvarı" şiiri geldi.aslında tamamını yazmak istedim de yer kaplamasın;) Tekrar oku bu şiiri lütfen.İlham kaynağım, çok geç oldu.Yoksa bir yazı çıkacaktı senden esinlendiklerimden şimdi.
    Kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun Yıldız sorun etme bende bu aralar çok ağırım :)))Evet şifa içimizde çok fazla detaylara boğulmaya veya hiç çıkışım yok diyip hekimlere gitmemize gerek yok aslında İlk etap için gerçekten ileri seviye ise tabiki hekim ama şifayı biraz kendimiz yaratmalıyız diye düşünüyorum bende canım :))))Esinlendiklerin rüzgar olsun gelsin yüzüne :)))

      Sil
  19. Bana çok iyi geldi Mayıs gerçekten 😊. Ana fikri içinde zaten sen de çok güzel bir şekilde kalan boşlukları doldurmuşsun. Seviyorum seni ve öpüyorum yanaklarından telif hakkı sende saklı kalarak 😄❤. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahahaha Telif hakkı bende meraklanma sen :) Teşekkür ederim güzel yorumun için....

      Sil
  20. Zaman; bazen hızlı, cokca yavaş, sıkça ise gecmiyor. Yaşama koşulları. Mesela 8 ile 21 saatleri arası duruyor. 7 ile 8 arası yavaş. 21 ile 7 arası yok. Ben göremiyorum o saatler arasını. :)

    Her şeye rağmen bir şeyler yapmaya çalışmak yeni bir şey öğrenip yaramayanlari ise çöpe atmak gibi uğraşlar söz konusu. O kavonazunda temizliğe ihtiyacı olur yani. Mesela küf tutmuş patlamış zararlı bakteri ile kaplanmış tenis toplarını ben hep çıkardım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutma zaten o bakterileri kavanozun içinden zaten yer olmasın kirlenmesin :)) Tosbag,nın mihenk taşısın ondandır :) o saat dilimlerine hiç şaşırmadım hele ki sen isen sesli güldüm :)) Umuyorum. bu hareketli yaşantın hiç solmaz hep devam eder. Teşekkür ederim yorumun için.....

      Sil
  21. Bu hikayeyi çok severim.

    YanıtlaSil
  22. Hikayeyi bir de senin yorumunla okumak iyi geldi.
    -Yazdığın her cümleye katılıyorum- diyerek gecenin bu saatinde kısa bir yorum yazayım sadece. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun hiç sorun değil bende yavaş yavaş geliyorum zaten :))) Zülal teşekkür ederim yorumun için....

      Sil
  23. Ne iyi geldi bu hikayeyi hatirlamak bir bilseniz😘😘 cok tskler👍👍👍

    YanıtlaSil
  24. Tam olarak düşündüklerimdi bunlar : ya ben senin yazılarını okuyunca bunu ben yazmalıydım ya da acaba yazdım mı falan diyorum tuhaf oluyor :) Yeni insanlar yeni yerler , daha doğrusu öğrendiği her şey insanı daha da değiştirip ufkunu genişletiyor.Tabi senin de fark ettiğin gibi bunu çevremizde bazı insanlara anlatmak mümkün değil.

    YanıtlaSil
  25. ayyy hikayeyle ilgili bir şey söylicektim unutmuşum ; hikaye de çok anlamlıydı arkadaş ortamlarında satarım canım ben bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sat sat canım :) hahahahaha Sesli güldüm...

      Sil
  26. Aytül Örcün vasıtasıyla tanıdım sizi. Geç tanıdım, yorumum da geç oluyor. Bazı yazılar, filmler vardır, her yeniden okuyuşta insana ilk kez okuyor ya da izliyor duygusunu verir. Kalıcı, arşivlik yazılardır. Bloğunuzun adını çok sevdim. Mayıs doğumluyum ben de.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hoş geldiniz geç döndüm kusuruma bakmayın :) Ne güzel İsmini sevmeniz İkizler veya Aslan olmanız gerekli diye düşünüyorum :)Burç olarak :)

      Sil
  27. Yine okudum ben bunu. Umutla dolmak için... Kalemine sağlık canım benim :=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :))) Ne mutlu bana okumak iyi geldiyse sana ....

      Sil
  28. Ne kadar güzel bir yazı ilk defa karşılaştım ve zevkle okudum :) çok güzel tespitler "hayatınız ne kadar dolu olursa olsun dostlarınızla bir fincan kahve içecek kadar yer vardır" tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için. Özür dilerim birde geç dönüş yaptığım için gözümden kaçmış sanırım Size geç dönüş yapmışım...

      Sil

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz