23 Ekim 2016 Pazar

Pazarlık / Vahdettin Engin / Kitap Tanıtımı

                                                                     Selam....

Aslında bugün farklı bir şeyden bahsetmek istiyordum. Taki düne kadar, çok sevgili arkadaşım Aslı ile bir konu hakkında konuşunca daha detaylı olarak sizlere de sunmak istedim. Konu Yahudiler ve İsrail ile alakalıydı. Ben de kütüphanemi karıştırdım ve eskiden okumuş olduğum bir kitaptan bahsedeyim dedim.


Kitabın ismi pazarlık, yazarı ise Vahdettin Engin. Kitabın konusuna gelecek olursak II. Abdülhamit ile dönemin Siyonist lideri Dr. Theodore Herzl arasında geçen yazışmaları gerçek belgeleriyle birlikte.içerir. Osmanlı döneminde Kudüs ve yakın çevresine Yahudi yerleşimine izin verilmiyordu.

Dolayısı ile Yahudiler kendileri için Vaid edilmiş topraklar ( Dicle ve nil nehirleri arasında kalan bölge, Bir varsayıma göre şu anki İsrail bayrağının anlamı da odur iki mavi çizgi arasındaki siyon yıldızı. Siyon yıldızı İsraili simgeler mavi çizgiler ise iki nehri Dicle ve Nil. ) olduklarına inandığı bu bölgeye yerleş emiyorlardı ve hayalini kurdukları devleti kuramıyorlardı.




Osmanlı devletinin zayıflaması ile birlikte bunu bir fırsat olarak gören Herzl Abdulhamit ile bir çok defa yazışmış hatta bizzat görüşmüştür. Sadece Yahudilerin Kudüs ve çevresine yerleşmesine izin vermesi karşılığında Osmanlının tüm dış borcunun Yahudi lobisi tarafından ödeneceğini bile vaadi etmiştir. 


Kitap dönemin Osmanlısını, Orta doğuda başlayacak olan petrol savaşlarını dönemin büyük devletlerini ve onların orta doğu politikalarını anlatıyor. Genel konu aslında Kudüs için yapılan 
pazarlık. 

Mayısın Dip Notu: Aslıcım bu kitabı bulup okumanı senden istiyorum. Senin ilgini çekeceğini eminim. Bunun yanı sıra ön yargısız okursan bal olur. Şifa olur. :) Gelelim siz sayın okuyuculara yakın tarihe biraz merakınız varsa ilginç bir konu tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz