6 Şubat 2016 Cumartesi

İstanbul Oyuncak Müzesi


Gidip görülecek yerleri uzun zamandır minik bir ajandama yazmaktayım. Görmek istediğim Ülkeler,Kafeler,Müzeler diye yazılmaktadır. Yaklaşık 1,5 yıldır görmek istediğim Sunay Akın'ın İstanbul Oyuncak Müzesine sonunda gittim. Veee iyikii iyikii gitmişim..




Gidiş biraz sancılı geçse de çünkü ben Anadolu yakasını çok bilmiyorum. Aslında çok basit bir güzergah yolunda ve müzeyi aradığınızda bile size yol tarifi edebilecek birisi var.




Kadıköy vapur iskelesinin karşısında Pendik minibüslerine bindim. Göz tepe benzinci durağında inip tabelaları takip ederek girişinde bizi iki  minik :)) zürafa beklerken kapı kısmında ise Kurşun askerler eşliğinde bu muhteşem dünyaya adım atmış oldum.





Tam giriş 12 tl Öğrenci ise 9 tl dir. Hafta İçi : 09.30 - 18.00Hafta Sonu : 09.30 - 19.00 giriş saatleridir. 


Kapıdan girdiğimde biletlerimizi aldık. Dilerseniz hediyelik eşyalarda bardak,kitap,kupalar oyuncaklarda mevcuttur. Sunay Akının 20 yıldır 40 ülkeden toplamış olduğu oyuncaklara bayıldım. Sağdan başlayarak palyaçolar bez bebekler uçaklar ve kuklalar 

Diğer katlarda ise tren bölümü, askerler,uçaklar, vahşi batı, 
ikinci dünya savaşı ait sahneler kurşun askerler 1910 -1920 arası çeşitli dükkanlara ait örnek: şapka dükkanı,kasap dükkanı, okulda bir sınıf, hepsi en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş. Ve bazı oyuncakların tamamlanması 20 yılı bulmuştur. El yapımı oyuncaklar o kadar güzel ve detaylıydı ki hayran olmamak ve hepsine sahip olmak isterdim. Hayaller Hayaller


Zemin katta  büyüklere ve çocuklara yeme içme kafe yok ben daha ferah bir yerde oturmak istiyorum derseniz   bahçenin yanında bir salon kısmı bulunmaktadır.  Yine çocuklar için etkinlik bölümü sulu boya yapımı, bahçede ise çocukların satranç oynaması için devasa bir alanda mevcuttur.


Geçmişten günümüze ben bu oyuncakları hatırlıyorum diyeceksiniz.Yada bende bu oyuncakla oynadım deme ihtimaliniz çok yüksek :))) gidip görülesi bir yer 7 den 70 herkes gidebilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz