16 Temmuz 2015 Perşembe

Külahta Dondurma..

Merhaba..
Çocukluğumda yazın gelmesiyle ilk aklıma gelen külahta dondurma yemekti. Tabi yıllar geçtikçe ne o eski güzel külahta dondurmalar nede eskisi gibi tatları kaldı.Yeni markalar yeni ambalajlar gıcır,gıcır derin dondurucularda yerlerini aldı. Bu sene tatil esnasında, külahta dondurma yemenin keyfine vardım. 





Bol bol eskiyi yad ettim.Gittiğimiz tatil beldesinde külahlar bizzat yapılmaktaydı.
Külahları yapan kişiye rica ettim.

Fotoğraf alabilir miyim diye, oda hay hay deyince ortaya şu tatlı görüntüler çıktı. :))) 




Ustaya külahın iç malzemesi nasıl yapılmakta diye sorduğumda çok detay vermedi. (Gizli formül :)) deyip işine) odaklandı. 












Kaşık yardımıyla hamur kıvamında olan ve tost makinesine benzeyen ama değil içine döküp kapadı.3,4 Dakika bekletip kapağını açtığında yuvarlak hamuru külah gibi bir alete sıcak olarak sardı.









1 Dakikadan daha az bekleme süresiyle külah yapımı bitmiş oldu. Gelsin dondurmalar deyip bana da yemesi kaldı. Yalnız külah deyip geçmeyin dostlar  kendi başına bile çıtır çıtır yenilebilir inanılmaz lezzetliydi.Dipnot..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen saygı çerçevesi içerisinde yorumları yapalım.Sosyal hesaplarınızı ve linklerini paylaşmayınız.Hakaret içerikli yorumları yayınlamıyorum. :)

Related Posts with Thumbnails
Tasarım : Merve Canbaz