22 Haziran 2015 Pazartesi

Kültür Turu

Merhabalar...
Bu gün size bir kaç gün önce gitmiş olduğum bir kültür turundan ve orada ki gördüğüm şeylerden bahsedeceğim. Tur programına göre sırasıyla Assos (Behramkale), Kazdağları, Truva Antik Kenti ve Çanakkale şehitliklerini gördük.

Gece saat 22:00'de bizimkiyle beraber harbiyeden otobüse bindik ertesi gün sabah saatlerinde Behramkale'ye vardık. Küçük şirin tarihi bir köy. Köyün dar yollarında sağlı sollu hediyelik eşya, incik boncuk ve el yapımı eşyalar almak mümkün. Ayrıca burada dağ kekiği ve sızma zeytin yağıda alabilirsiniz. Tarihi Assos kenti ise Behramkale'nin hemen üzerine tepeye kurulmuş ve günümüzde müze haline getirilmiş. Tepede binlerce yıllık Athena Tapınağının kalıntıları olan sütunlar tarihi bir tiyatro ve tapınağın orjinal halini gösteren minyatür bir maket mevcut. Buram buram tarih kokuyor. Ayrıca tepeden kuş bakışı muhteşem bir Ege manzarası mevcut, havanın açık olduğu günlerde Midilli adasına kadar görünüyor. Fırsatınız varsa gidin görün derim.

Daha sonra 2. durağımız olan Kaz dağlarına doğru hareket ettik. Varış noktamız Kaz dağları içine ünlü bir yer olan Hasan boğuldu Göleti. Muhteşem bir doğa, bol oksijen, yanınızda şırıl şırıl akan bir dere yürüyüş yolunun sonunda ise gölet ve ufak bir şelale. Hasan boğuldu ismi uzun yıllar önce yörede yaşanmış bir kara sevda hikayesinden geliyormuş ve Hasan aşkı uğruna kendini o gölete atmış. Daha fazla detay vermiyorum kendiniz gidince öğrenirsiniz artık..Tabi ki macera burda bitmedi.Arkası yarın :))